Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já nepronásleduji, já pletu

Žijte přítomností. Hlavně teď a tady. Minulost nechte za sebou a o budoucnosti myslete jen pozitivně. Věty, které slyším denně a sama si jimi snažím řídit. Bohužel to ale ne vždycky jde.

Přeci jen nejsem svatá a dost věcí z minulosti mám nevyřešených.

Když už mám nad něčím hloubat, tak se to týká převážně vztahů s jinými lidmi. Něco, co mi udělalo kotrmelec v žaludku a i když se to snažím vypustit, tak to tam pořád je. V hlavě mi zabliká světýlko a myšlenky se vyřítí ven.

Saskia se jednou hodně zamilovala. Našla chlapa, vdovce s malým klukem, který ji učaroval. Spadla do vztahu rovnýma nohama. Stala se matkou, partnerkou a hlavně nepostradatelnou ženou. Bohužel byla ta, která miluje víc. O hodně víc. Po několika letech dostala kopačky. Z ničeho nic. Rána dýkou přímo do srdce. Vůbec nic nechápala, vlastně to ani nechtěla pochopit. Potřebovala vědět, co se děje v rodině, kde už nemá místo. Stala se stalkerkou.

O hypnóze jsem četla nesčetněkrát. Vždy je to hodně zajímavé, ale maličko děsivé. Nechat se od druhého ukolébat do spánku a nevědět, co se se mnou děje? Nemít kontrolu samu nad sebou? Ač jsem hodně zvědavá, tak můj strach mě vždycky zabrání cokoliv podniknout. I když věřím, že bych se dozvěděla věci, které by mi mohly pomoci.

Ellen je vyhledávanou hypnotizérkou. Žije sama ve starém baráčku poblíž pláže. Její domov je zároveň i místo, kde provozuje svoji práci. Protože by už ale chtěla prožít nějaký vztah, rozhodne se dát šanci seznamce. Potká Patricka a zamiluje se. Po několika měsících chození se dozvídá nemilou skutečnost. Patricka pronásleduje jeho bývalá přítelkyně.

  Ač by to Ellen mělo být krajně nepříjemné, tato situace ji přitahuje víc a víc. Zajímá ji vše o tom, co se děje a dělo.  Patří mezi zvědavé ženské, které musí znát co nejvíc detailů. Netuší, že je tak blízko pravdě a hlavně Saskii. Jak může někdo tak pohledný a sympatický pronásledovat muže s dítětem?

Nedovedu si představit, že by mě někdo sledoval. Já bych byla strachy...No, prostě by mi to bylo hodně nepříjemné a hodně by mi to kazilo život. Co je horší? Když pronásleduje muž ženu a nebo naopak? Chlap působí víc statečně. Ale co když je to mýlka?

Patrick se snaží žít normální život, ale je díky Saskii roztěkaný, nervozní, často zdeptaný a nešťastný. Ještě s tou okolností, že musí neustále myslet na svoji mrtvou ženu a kohokoliv s ní srovnávat. Colleen to dělala takto. Colleen by řekla toto. Colleen byla nejlepší, nebo snad ne?

Co takhle Colleen konečně pohřbít?

Po několika měsících se ale stane něco nečekaného. Něco, co vše obrátí vzhůru nohama. Situace, která nutí k novým krokům. Měla by to být pozitivní zpráva, ale na první pohled to tak nevypadá. A Saskia je všude. Kam se hnou, tam se hne i ona. A vůbec jí to není divný. Má lehce zatemněný mozek. Nevidí, neslyší. Její vášeň je její potřebou.

Dvě ženy, které jsou si tolik podobné. Mají tolik společného.

Člověk se těžko smiřuje s něčím, co mu není přirozené a co se stane náhle bez upozornění. Každý danou situaci zvládá po svém. Někdo hůř, někdo líp. Všichni máme nějakou slabost, ale naopak i něco, co nám dodává sebedůvěru.

Kam až dokáže Saskia zajít, aby ji konečně došlo, že není úplně v pořádku a potřebuje odbornou pomoc? Dokáže se Ellen stát novou matkou a vypořádat se se situací, že si její partner do nového vztahu bere nejenom mrtvou ženu, ale i stalkerku?

Příběh se pomalu rozjíždí. Chvíli možná budete mít pocit, že se moc neděje, ale to přejde. Téma je skvěle vybrané a hodně zajímavé, i když možná už tolikrát proprané. Neustále jsem musela hledat svoje řešení a očekávala mnohem ráznější a horší konec. 

Líbilo se mi, že může čtenář nahlédnout pod pokličku každého a udělat si tak vlastní obrázek. Chvíli jsme Saskií, chvíli Ellen. Občas je to až matoucí, neboť autorka je mnohdy odděluje pouze odstavcem. Dá se na to zvyknout. Jinak knize nemohu víc vytknout. Jsem nadšená. 

Čtení jsem si užila. Další skvělé dílo od australské autorky.

Zamilovaná hypnotizérka stojí za přečtení :-)

...

To, že nejste paranoidní, neznamená, že vás někdo nepronásleduje.

 

 

Zamilovaná hypnotizérka, Liane Moriarty

Ikar, 2016

Autor: Kristýna Bednářová | pondělí 7.3.2016 8:56 | karma článku: 8,01 | přečteno: 244x
  • Další články autora

Kristýna Bednářová

Příběh jednoho čtenáře a vtipné hajzldámy

Kousek příběhu, který vám jistojistě vykouzlí úsměv na tváři. Knížka Čtenář z vlaku v 6.27 mi doma ležela už celkem dlouho. Krom toho byla na můj vkus dosti útlá, měla celkem nezáživný obal a vždy jsem ji odsunula na příště.

25.4.2016 v 12:08 | Karma: 11,28 | Přečteno: 766x | Diskuse| Osobní

Kristýna Bednářová

Na chvíli v jiném těle

Téměř každý má v dnešní době účet na nějaké sociální síti, která ho nenápadně nutí sdílet svůj život s ostatními. Nahráváme fotky, píšeme statusy, lajkujeme, komentujeme a prostě se snažíme zapadnout a žít.

18.2.2016 v 12:17 | Karma: 8,86 | Přečteno: 281x | Diskuse| Ostatní

Kristýna Bednářová

Když má kniha vlastní život

Tak jsme se konečně dočkali! Po dvou letech je tu závěrečný díl s prapodivným vztahem mezi čarodějnicí a upírem. A musím říct, že se povedl. Jsem spokojená. Kniha života je otázkou pro všechny nadpřirozené bytosti.

15.2.2016 v 13:19 | Karma: 8,48 | Přečteno: 144x | Diskuse| Ostatní

Kristýna Bednářová

S noži do Džibuti

Byla dívka s noži spjatá, trénovala v rukou kata, její duše zaprodaná, dožila se vždycky rána. Neměla to nikdy lehké, musela se hodně prát, život visel na provázku, nestihla to nikdy vzdát.

20.1.2016 v 11:47 | Karma: 7,97 | Přečteno: 237x | Diskuse| Ostatní

Kristýna Bednářová

Sobectví tak trochu na škodu

Zjistila jsem, že jsem sobec a prahnu po moci. Jsem introvert. Člověk s téměř nulovým sebevědomím a někdo, kdo by chtěl neustále druhým snášet modré z nebe.

15.1.2016 v 11:14 | Karma: 9,52 | Přečteno: 197x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 406x
Jsem člověk, který miluje knihy a vše s nimi spojené. Před mateřskou dovolenou jsem pracovala několik let v knihkupectví a nyní se věnuji alespoň psaní knižních recenzí. Spolupracuji s několika vydavatelstvími. Nějakým tím rokem píši na svůj blog a chtěla bych své psaní více rozvíjet.