Sobectví tak trochu na škodu

15. 01. 2016 11:14:59
Zjistila jsem, že jsem sobec a prahnu po moci. Jsem introvert. Člověk s téměř nulovým sebevědomím a někdo, kdo by chtěl neustále druhým snášet modré z nebe.

Ale jak řekl pan Dušek ve své knize Tvarytmy, člověk, který chce neustále pomáhat s vysokou pravděpodobností prahne po moci.

Takže to vypadá, že chci vládnout všem. Snažím se z toho už několik měsíců poučit a druhým radši nic neradit. Je to teda pěkně těžké. Nejradši bych si zamkla ústa pomyslným klíčem. V některých momentech přeci musím říct, co si myslím! Kdo jiný by to dotyčnému vysvětlil, když ne já? Ono se to tak přeci nabízí.

Ne! Prostě ne!

Už se mi stalo několikrát, že jsem poradila. A vím já, jestli to bylo správné nebo špatné? Tahala jsem to z hlavy jen tak z ničeho. Měla jsem neodbytný pocit, že je mě v tomto případě potřeba. Říkala jsem si, jak bych to asi tak udělala a vlastně nenápadně druhým nutila mé postupy.

Začínat stylem: „Já bych to udělala takhle, protože si myslím...“ není úplně ta nejlepší pomoc. Jiný případ by byl, kdyby za námi někdo přišel pro radu a přímo nám řekl: „Poraď mi prosím. Vymysli mi, jak to mám udělat.“ A to se mi snad nikdy nestalo. Nevybavuji si situaci, kdy bych toto slyšela. (Pozn.: V ten samý den, kdy jsem dopsala článek, jsem byla po dlouhé době požádána o radu:-))

Ve většině případů se dotyčný chce jen svěřit. Ani moc netouží po vaší radě, jen chce nějakou vrbu, která by ho vyslechla, přikyvovala a ulevila mu.

Já se vždycky zamyslím a říkám si, jak bych to udělala já. Co by bylo pro mě nejoptimálnějším řešením. Pak to vypustím z úst. Jak jinak. Chyba.

Nedávno jsem si přečetla článek o vztazích, kde se řešilo i toto téma. Problém s tím, že má hodně lidí pocit, že by mělo zasáhnout. Autor článku radí, abychom to nechali na odbornících a nebo alespoň na tom, kdo už to zažil a může čerpat ze svých zkušeností. Nevnucovat svůj názor, ale nabídnout možnou útěchu, aby se v tom dotyčný neplácal sám.

Zjišťuji, že se v dnešní době díky všem možným sociálním sítím lidé uchylují k tomu, aby přenášeli informace, které kdesi vyčetli, nebo je mají z druhé ruky. Abych byla konkrétní, tak prostě drbou.

Mluví o někom a šíří informace, které si myslí a nebo je někde pouze slyšeli. Vytváří řetězovou reakci, která může mít kruté následky. A to by se dalo hovořit o tolika věcech. O knihách, o filmech, o jídlech, o místech, cestování atp.

Na konec jeden moc pěkný a pravdivý citát od Karla Čapka.

„Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí.“

Autor: Kristýna Bednářová | pátek 15.1.2016 11:14 | karma článku: 9.52 | přečteno: 197x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 224 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 16.33 | Přečteno: 381 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 571 | Diskuse
Počet článků 31 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 406
Jsem člověk, který miluje knihy a vše s nimi spojené. Před mateřskou dovolenou jsem pracovala několik let v knihkupectví a nyní se věnuji alespoň psaní knižních recenzí. Spolupracuji s několika vydavatelstvími. Nějakým tím rokem píši na svůj blog a chtěla bych své psaní více rozvíjet.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...